Obchodné meno: JIVIS, spol. s r. o.
Sídlo: Lipová 1944/1, 010 01 Žilina
IČO: 36 433 667
DIČ: 2022050459
DIČ DPH: SK 2022050459
Zastúpená: Mgr. Janka Staršíchová, konateľ
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, 0ddiel: Sro, Vložka č.16546/L
ZODPOVEDNÁ OSOBA
Mgr. Janka Staršíchová, štatutárny zástupca
Telefón: +421 903 527 852
E-mail: starsichovaj@gmail.com
I. Základné ustanovenie
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sú vydané:
JIVIS, spol. s r. o. – reprezentant Zepter Slovakia, spol. s r. o.
Karadžičova 7610/16
821 08 Bratislava
IČO : 31 323 570
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č. 2721/B
OTVÁRACIE HODINY
Pondelok – nedeľa 08:30 – 20:30
(ďalej len „predávajúci“ )
2. Tieto „VOP“ upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného www. zeptermix.sk ( ďalej len „internetový obchod“).
3. Ustanovenia „VOP“ sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto „VOP“.
4. Tieto „VOP“ a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
II. Informácie o tovare a cenách
1. Informácie o tovare, vrátane ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov na vrátenie tovaru, ak tento zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru sú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálnych podmienok.
2. Prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu má informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
3. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru.
4. Zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (internetové pripojenie a telefónne hovory), si hradí kupujúci sám a nelíšia od základnej sadzby.
2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
- prostredníctvom svojho zákazníckeho účet, ak už vykonal registráciu v predchádzajúcom internetovom obchode,
- vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
3. V objednávke si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré v objednávke uviedol. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na Odoslať objednávku s povinnosťou platby. Údaje uvedené v objednávke považuje predávajúci za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa oboznámil s týmito „VOP“.
5. Po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, zadanú kupujúcim. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aj aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá až po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámenie o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu kupujúceho.
6.V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, pošle kupujúcemu pozmenenú ponuku na jeho emailovú adresu. Pozmenená ponuka sa považuje za návrh novej kúpnej zmluvy a tá je uzavretá až potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú vo „VOP“.
7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokiaľ mu nie je doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronickou správou na email predávajúceho, ktoré sú uvedené vo „VOP“.
8. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takomto prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
IV. Zákaznícky účet
1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu, z ktorého môže vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar aj bez registrácie.
2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené kupujúcim pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet ak ho kupujúci dlhšie nevyužíva, alebo ak kupujúci poruší povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto „VOP“.
6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť k dispozícii nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, popr. Nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
V. Dodanie tovaru a platobné podmienky
1. Cenu tovaru a náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
- dobierka – objednaný tovar Vám zašleme kuriérom a pri prevzatí tovar uhradíte hotovosťou, alebo kartou.
- prevodom na účet – po pripísaní danej sumy na náš bankový účet, bude tovar dodaný na adresu zákazníka.
2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške, ak nie je uvedené inak.
3. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 14 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho.
5. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho žiadnu zálohu vopred, ani inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
6. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu pokladničný doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.
7. Tovar je kupujúcemu dodaný:
- na adresu určenú kupujúcim v objednávke
- osobným prevzatím u reprezentanta alebo na predajni
8. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.
9. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadne dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
10. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v kúpnej zmluve (objednávke), je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
11. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto ihneď oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
12. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je priložený k dodávanému tovaru.
13. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie, či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
VI. Záruka a reklamácie
Prípadné reklamácie riešime k spokojnosti individuálnou dohodou s kupujúcim a v súlade s platným právnym poriadkom. Kupujúci je povinný tovar o prevzatí prezrieť tak, aby zistil prípadné vady a poškodenia, ktoré je povinný ihneď nahlásiť prepravcovi a následne našej firme. Na tovar sa vzťahuje zákonná záručná doba 24 mesiacov, pokiaľ nie je pri tovare uvedené inak. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady.
Záruka sa nevzťahuje na:
- vady zapríčinené opotrebovaním pri bežnom používaní
- vady zapríčinené nesprávnym používaním
- vady spôsobené nesprávnym skladovaním
Postup pri reklamácii:
Informujte nás o reklamácii telefonicky, e-mailom (starsichovaj@gmail.com) alebo písomne.
Predávajúci rozhodne o reklamácii do 10 pracovných dní. V prípade, že sa vyžaduje technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto doby, má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Spotrebiteľ (nakupujúci) má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu reklamácie e-mailom na starsichovaj@gmail.com , ak nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie, alebo sa domnieva, že boli porušené jeho práva.
Ak predávajúci odpovie na žiadosť zamietavo, alebo neodpovie na ňu do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. ARS. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z. z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z. z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. ARS môže využiť spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. ARS sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy a týka sa len zmlúv uzatvorených na diaľku. ARS sa netýka sporov, kde hodnote sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu max. do výšky 5 EUR s DPH.
VII. Odstúpenie od zmluvy – vrátenie tovaru
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust.§7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť, odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy fungovania tovaru.
Ustanovenia týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust.§2 písm. a)zákona 250/2007 Z. z..
Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom, ktorý nevzbudzuje pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo predávajúcemu odoslané najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust.§7 ods.1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Nakoľko sa v prípade odstúpenia zmluva od začiatku ruší, vrátia alebo si nahradia zmluvné strany všetky vzájomne prijaté plnenia. Tovar spolu s dokladom o kúpe preto prosíme , ak je to možné, poslať späť: nepoužívaný, nepoškodený, kompletný (vrátane letákov, materiálov a pod.), v pôvodnom obale.
Odporúčame Vám tovar si poistiť. Zásielky na dobierku nepreberáme. Kúpnu cenu tovaru vrátime na Vami určený bankový účet (ak sa nedohodneme inak) najneskôr do 14 dní v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona.
V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a tovar doručí predávajúcemu používaný, poškodený, neúplný, so zníženou hodnotou, uhradí spotrebiteľ predávajúcemu náklady súvisiace s opravou tovaru.
V súlade s § 12 ods.5 vyššie uvedeného zákona spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
VIII. Práva z vadného plnenia
1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady a najmä v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:
- tovar má vlastnosti, ktoré si obe strany dojednali, alebo má také vlastnosti, ktoré výrobca a predávajúci popísal, alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy vykonanej predávajúcim.
- tovar sa hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohto druhu obvykle používa
- tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy
- tovar je v zodpovedajúcom množstve, alebo hmotnosti a vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
2. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v súlade s podmienkami a v lehotách stanovených v záručnom liste, ktorý obsahuje aj reklamačný poriadok.
3. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť osobne alebo prostredníctvom písomne splnomocneného zástupcu ako aj vo forme písomného listu opatreného vlastnoručným podpisom kupujúceho, to všetko spolu s predložením reklamovaného tovaru, doklad o zaplatení kúpnej ceny alebo dodacieho listu a záručného listu. V opačnom prípade nie je možné reklamáciu považovať za uplatnenú a túto prijať. Predávajúci potvrdí kupujúcemu prijatie reklamácie písomne a o vybavení reklamácie vydá kupujúcemu písomný reklamačný protokol.
4. Záručná doba je stanovená v záručnom liste a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
Kupujúci je za účelom upresnenia plynutia záručnej doby povinný pri reklamácii predložiť dodací list, na ktorom je uvedený dátum prevzatia tovaru alebo doklad o zaplatení kúpnej ceny tovaru v hotovosti. Ak kupujúci nemôže predložiť uvedený doklad, má sa za to, že bol tovar kupujúcemu dodaný v deň uvedený na faktúre.
5. Právo posudzovať reklamácie a rozhodovať o nich má predávajúci.
6. Predávajúci postupuje pri uplatnení reklamácie a jej vybavení v zmysle ustanovení § 18 a nasl. zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
7. Predávajúci vybaví reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch aj aj neskôr, nie však dlhšie ako za 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, t.j. odo dňa kedy bol reklamovaný tovar odovzdaný predávajúcemu, alebo príslušnej prevádzkarni.
8. predávajúci zodpovedá kupujúcemu za vady ním určeného tovaru počas predĺženej záručnej doby, ktorej dĺžka a podmienky uplatnenia vád zo strany kupujúceho sú uvedené v záručnom liste, ktorého súčasťou je aj reklamačný poriadok.
9. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa v záručnej dobe neuplatnili.
10. Bližšie podmienky reklamácie obsahuje záručný list, ktorého súčasťou ja aj reklamačný poriadok.
IX. Doručovanie
1. Písomnosti určené kupujúcemu sa doručujú na jeho poštovú adresu. Po vzájomnej dohode sa doručujú aj prostredníctvom elektronickej pošty na ním udanú emailovú adresu v zákazníckom liste alebo v objednávke.
2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú vo „VOP“.
X. Mimosúdne riešenie sporov
1. V prípade, ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má voči predávajúcemu právo využiť systém alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č.391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších prepisov, najmä obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu.
2. Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy rieši Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné kontaktovať aj elektronicky na ars@soi.sk alebo internetová adresa : https://www.soi.sk/.
3. Predávajúci je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad – odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č,250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
XI. Záverečné ustanovenia
1. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia platným právnym poriadkom Slovenskej republiky. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
2. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho prináležia predávajúcemu.
3. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásah tretích osôb do internetového obchodu.
4. Kúpna zmluva nie je verejne dostupná a je archivovaná v elektronickej podobe predávajúcim.
5. „VOP“ môže predávajúci meniť alebo dopĺňať. Ich prílohou je vzor formulára pre odstúpenie od zmluvy.
Tieto „VOP“ nadobúdajú účinnosť dňom: 12.05.2022